Identyfikacja z marką

Identyfikacja wizualna – gdy to słyszymy, w większości wypadków od razu, oczami wyobraźni widzimy… logo. Niektórzy tylko z tym kojarzą markę, inni wiedzą, że logo to dopiero wstęp do większej całości, która w sposób wizualny ma za zadanie opowiedzieć pewną historię marki i zachęcić nas do interakcji z nią. Ale w tym zestawieniu dwóch słów, często zbyt bardzo skupiamy się na drugim członie zapominając, że znacznie bardziej ważny jest dla nas ten pierwszy.

Czytaj więcej...

MAŁA RZECZ A NIE (ZAWSZE) CIESZY

Mała rzecz czyli logo. Wiele marek ma logo. Ten wydawałoby się mały i prosty element to często początek opowieści wizualnej o marce. Za sprawą jego rozmiarów, temat logo wydaje się błahy. Sami projektanci (o zgrozo) rozpoczynając swoją karierę jako grafik, ogłaszają się, że przyjmą „proste zlecenia tj. baner na YouTube czy… logo”. Niestety z niezrozumienia czym jest logo dla marki wynika potem wiele nieporozumień i kłopotów, w tym również niepotrzebnych dodatkowych kosztów dla właściciela takiego „tworu”.

Czytaj więcej...

Jak pies z kotem

Wiele się mówi o uosabianiu marki. My jednak mamy dowody, że czasem warto poszukać symboliki firmy i marki w świecie zwierząt. Na warsztatach, które przeprowadzamy w ramach analizowania i budowy strategii komunikacji marki, jednym z zadań jest wyobrażenie sobie, jakim zwierzęciem mogłaby być marka, aby najlepiej oddawała ideę budowania relacji z otoczeniem. Blisko 80% ankietowanych wskazało w tym miejscu psa… My poszliśmy w rozważaniach dalej i zastanowiliśmy się jakim zwierzęciem mogłaby być firma?

Czytaj więcej...

Markowanie firmy czy firmowanie marki

Lubisz rozwiązywać krzyżówki, więc postanawiasz chwilę się zrelaksować. Rozwiązywane hasła układają się w logiczną całość i nagle jedno krótkie – zastanawiasz się nad nim dłużej. Ma pięć liter, z poprzednich haseł uzyskałeś dwie litery: _ _ R _ A. Podpowiedź brzmi: „długo budowana, daje wymierne korzyści.” Odpowiedź z pozoru prosta, jednak może być zależna od tego, kto wypełnia krzyżówkę…

Czytaj więcej...

Wartość identyfikacji wizualnej

Wartość identyfikacji wizualnej – dla kogo ma większe znaczenie? Dla firmy, która chce budować wizerunek marki w oczach klientów czy dla klientów, którzy docenią spójność komunikacji wizualnej w zestawieniu z oferowanym produktem?

Czytaj więcej...

Trendy w identyfikacji wizualnej

Trendy w identyfikacji wizualnej. Skoro są trendy ogólne np. w grafice, w związanych z nią aspektach takich jak kolor czy typografia aż wreszcie, w jednym z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej jakim jest logo, to czy należałoby się również doszukiwać trendów w samej identyfikacji wizualnej?

Czytaj więcej...

Gdy marka krzyczy

Marka jest żywa. Przynajmniej powinna być. Ktoś może uznać, że uosobienie marki to przesada. W końcu budowana jest na kilku stałych cechach, których ma być symbolem. Jednak, pomimo stałych fundamentów, każde kolejne piętro budowanej marki może i powinno być inne. A kluczowy tu jest… czas.

Czytaj więcej...

Koszt identyfikacji wizualnej

Koszt identyfikacji wizualnej to dość skomplikowany temat, który wielu zainteresowanym spędza sen z powiek. Z jednej strony firma – jej przedstawiciele, którzy chcieliby od razu wiedzieć, ile proces kreowania wizerunku będzie kosztował. Z drugiej projektanci, którzy miewają problem z oszacowaniem ceny za realizowany projekt.

Czytaj więcej...

Świat ikon

Świat ikon. Włączasz swój smartfon. Patrzysz na ekran i widzisz, że jest ich dużo. W zasadzie, poza klawiszami blokady i poziomu głośności, nie ma ani jednego przycisku na ekranie, którego funkcja nie byłaby przedstawiona małym obrazkiem…

Czytaj więcej...