Analiza marki stanowi kompleksowe badanie jej poszczególnych elementów. Jest wstępem do opracowania strategii marketingowej, kampanii promocyjnej czy wyznaczania kierunku rozwoju Twojej firmy.
Jej pierwszy element to analiza samej marki i dotychczasowych działań:
Analiza SWOT pozwoli spojrzeć na firmę z szerszej perspektywy, tak by uniknąć kosztownych błędów. Dzięki zestawieniu poniższych elementów uzyskasz obraz Twoich działań i zorientujesz się czy będą mieć powodzenie na rynku.
Strenghts (mocne strony) Określenie punktów przewagi nad konkurencją.
Weaknesses (słabe strony) Określenie mankamentów w planie działań.
Opportunities (szanse) Odnalezienie jak najwięcej okoliczności zewnętrznych, z których można skorzystać.
Threats (zagrożenia) Określenie czynników, które teraz nie przeszkadzają w prowadzeniu działalności, ale za jakiś czas mogą być zagrożeniem.
Na podstawie analiz rynku określamy konkretny profil klienta, który zdecyduje się na zakup Twojego produktu/usługi. Informacje te pozwalają na opracowanie precyzyjnego przekazu marketingowego czy planowanie dystrybucji w odpowiednich punktach.
To jedno z bardzo istotnych działań, jeśli firma ma sprawnie funkcjonować na rynku.
Mając te informacje na temat kilku swoich konkurentów, otrzymasz obraz Twojej branży i będziesz w stanie określić w jakim miejscu się aktualnie znajdujesz.