STRATEGIA
Kształtowanie wizerunku marki to proces ciągły. Gdy już masz przygotowany biznes plan, przychodzi czas na opracowanie koncepcji wypromowania firmy/marki/produktu na rynku. Podejście holistyczne, gdzie poszczególne elementy działań marketingowych tworzą układ całościowy, ma ogromny wpływa na pozytywny przebieg kampanii.
Strategia marketingowa to dokument, który zawiera:
- cele, które chcesz osiągnąć;
- analizę mocnych i słabych stron;
- informacje o szansach i zagrożeniach;
- badania działań konkurencji;
- plan marketingowy;
- budżet marketingowy;
Podczas jej przygotowania należy wziąć pod uwagę obecną sytuację rynkową, możliwości wytwórcze i finansowe, ilość oraz umiejętności zatrudnionej kadry. Dobór odpowiednich narzędzi oraz opracowanie dynamicznego budżetu z harmonogramem działań online i offline.
DLACZEGO WARTO PRZYGOTOWAĆ STRATEGIĘ KOMUNIKACJI DLA FIRMY?
- odnajdziesz przewagę produktu/usługi nad konkurencją;
- dostosujesz produkt/usługę do potrzeb klientów;
- efektywniej zaplanujesz środki finansowe na promocję;
- szybciej dostrzeżesz zmiany na rynku, będziesz mógł się do nich przygotować;
- skupisz się na możliwościach do wykorzystania;
- możesz precyzyjnie rozwijać swój produktu/usługę.
Dzięki strategii marketingowej łatwiej osiągnąć założone cele! Stanowi ona szereg wytycznych, które można przekazać pracownikom, kontrahentom a także wybranej grupie docelowej, dzięki niej prezentowany obraz firmy staje się spójny.
STRATEGIA I PLAN TO DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY:
kontrolować, czy są wykonywane zgodnie z założonym harmonogramem;
aktualizować, w oparciu o pojawiające się dane np. nowa firma konkurencyjna, wyniki sprzedaży;
optymalizować, tak by podnosić jej jakość i skuteczność działań.
Jeżeli chcesz wiedzieć, w którą stronę zmierzasz i mieć kontrolę nad działaniami marketingowymi, to strategia marketingowa jest dla Ciebie.