W komunikacji wizualnej marki często wykorzystujemy rozmaite środki wyrazu: od pojedynczych ilustracji po systemy ikon. Wiele z nich to finalnie istotna część key visuala marki, która pozwala zbudować jej uniwersalny i wyjątkowy język wizualny.
Poniżej prezentujemy zbiór przykładowych projektów brand hero, ilustracji tematycznych i systemów ikon, które mieliśmy okazję tworzyć dla różnych marek naszych klientów.
Brand hero czyli bohater marki to często bardzo przyjazna postać, która ma za zadanie ocieplanie wizerunku i skracanie dystansu między marką a odbiorcą. Jest bardzo istotną częścią komunikacji wizualnej, sytuacyjnym narratorem.
Często stanowi podstawę do stworzenia np. maskotki marki, która w rozmaitych sytuacjach pełni rolę ambasadora.
Brand hero musi mieć w sobie cechy charakterystyczne marki dlatego dobór jego postaci nie powinien być przypadkowy. Każdy detal może budzić odpowiednie skojarzenia z istotnymi dla marki wartościami.
Brand hero może być jednym z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej marki, skutecznie zastępując obecność najważniejszych elementów wizerunkowych takich jak logo.
Ilustracje tematyczne to doskonały element wizerunkowy zastępujący lub uzupełniający w opowiadaniu o ważnych aspektach marki np. materiały zdjęciowe.
Mogą być idealne do zastosowania we wszelkiego rodzaju systemach objaśniających zasady działania, takich jak instrukcje czy do prezentacji w zestawieniu z danymi dotyczącymi firmy w postaci infografik.
Stanowią uniwersalny element graficzny, który spokojnie może funkcjonować bez części opisowej i być mocno wyróżniającym markę składnikiem szerszego key visuala.
Stworzenie autorskiego systemu ikon jest szczególnie przydatne, gdy w nietypowy sposób trzeba przedstawić ważne dla działalności firmy elementy np. zakres oferty.
Ponadto, systemy ikon sprawdzą się bardzo dobrze w rozmaitych systemach komunikacji, gdzie stanowią doskonałe i uniwersalne uzupełnienie informacji tekstowej.
Realizujemy systemy ikon dopasowane do charakteru marki i nie ogranicza nas np. tematyka branży. Zachowujemy przy tym pełną spójność wizerunkową np. względem takich elementów wizerunku jak logo czy inne składowe identyfikacji wizualnej.