Marketing dla firmy - w jaki sposób go prowadzić?

To bardzo obszerna tematyka, składa się na nią sposób myślenia o biznesie, o potencjalnym kliencie, wyrażenie idei marki, określenie jej wartości, stworzenie oferty, opracowanie procesu sprzedaży, podejście do promocji, opieka posprzedażowa, a także sposób prezentacji firmy (logo, wizytówki, teczki, strona www, prowadzenie profili społecznościowych). Ze wszystkich tych miejsc powinien wybrzmiewać jeden przekaz.

Marketing dla firm to działania, które prowadzisz online oraz offline. Dobry marketing działa nawet wtedy, gdy Ciebie nie ma w pobliżu. To działania, które mają wpływ na sposób postrzegania Twojej firmy przez potencjalnych klientów, kontrahentów, ale nie powinieneś zapominać w tych działaniach o pracownikach.

Zakres jest bardzo duży, ale zarządzanie marką powinno mieć wymiar holistyczny. Takie podejście pozwala zagłębić się w temat, zaprzyjaźnić się z marką, wyeliminować słabe punkty planu.

 

Na czym powinieneś się skupić tworząc marketing firmy?

 

Najprostsza i najkrótsza definicja marketingu to „zaspojanie potrzeb, osiągając zysk”. Zatem, najistotniejszą rzeczą jest skupienie się na potrzebach swoich klientów i nakierowanie działań na rozwiązywanie ich problemów. Skuteczny marketing firmy nie znosi bezczynności, za to zadaje wiele pytań, uwielbia nawiązywanie długotrwałych relacji, podejmuje dialog, chce mieć funkcję edukacyjną.

Druga część definicji jest niestety pułapką na wielu, którzy definicję czytają najpierw poprzez swój zysk. Takie działania są z reguły krótkofalowe i opierają się tylko na skupieniu uwagi wokół produktu lub usługi, którego sprzedażą jest przede wszystkim zainteresowana jedna strona. Przekaz jest dość jednoznaczny w takiej sytuacji: „kup, kup, a jak nie to… promocja i kup!” Niestety, nie ma tu miejsca na budowanie relacji.

Powinieneś zdać sobie sprawę, że plakaty, ulotki, wizytówki, profil społecznościowe, strona internetowa to narzędzia w Twoich rękach i Ty nadajesz im charakter, a jak wiadomo, narzędzie jest tak skuteczne jak jego „operator”. Same z siebie nie będą działać, ale to właśnie one, z pomocą Twoją i osób zaangażowanych w firmę, nabierają znaczenia i kształtują Twoje miejsce na rynku. Spójny przekaz i ludzie, którzy wiedzą jaki jest cel to sukces w działaniach marketingowych.

Twoim zadaniem jest ustalenie celów kampanii, a także jak najdokładniejszych danych dotyczących grupy docelowej. Marketing dla firm to narzędzie, dzięki któremy potencjalni klienci będą mogli Cię znaleźć, wtedy kiedy potrzebują Twojej usługi lub produktu, który oferujesz. Podkreślamy: „potrzebują”.

 

 

Czy trzeba planować marketing dla firmy?

 

Skuteczność działań marketingowych zdecydowanie zależy od rzetelnie przygotowanego planu. Marketing dla firm to zdecydowanie więcej niż tylko „promocja i reklama”. Im lepiej jest określony cel działania, grupa docelowa, budżet marketingowy oraz harmonogram wprowadzania poszczególnych zadań, tym łatwiej odnieść sukces.

Przed wdrożeniem kampanii, powinieneś przewidzieć kilka kolejnych kroków. Na przykład, rozplanowując kampanię AdWords w sieci wyszukiwania musisz pomyśleć o stronie docelowej oraz o wyborze osoby, która będzie odpowiedzialna za odpowiadanie na zapytania, po to by proces przebiegał płynnie, a Twój potencjalny klient otrzymał niezwłocznie interesujące go informacje.

 

Marketing dla firm, a działania konkurencji…

 

 

Marketing firmy, nie powinien być szablonowy, obserwując innych, widzisz tylko wierzchołek góry lodowej. Nie wiesz w jaki sposób prowadzą swoje działania, które z nich i w jaki sposób łączą, nie masz pojęcia jakie mają aktualnie cele biznesowe (budowa marki, sprzedaż konkretnego produktu, zachęcenie do wizyty w sklepie internetowym itp.), nie wiesz jak wygląda ich proces sprzedaży, ani jakie budżety przeznaczają na te działania. Dlatego obserwowanie innych ma sens, ale nie ich ślepe naśladownictwo.

 

Wnioski

 

 

Opracowanie działań marketingowych to ciągła praca, ponieważ zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów, pojawiają się nowe narzędzia. Nie ma jednej recepty dla wszystkich branży. Tylko indywidualne podejście pozwoli na osiągnięcie sukcesu. Testuj różne rozwiązania, ale nie trać na testy zbyt wiele czasu. Korzystaj z rozwiązań, które u Ciebie się sprawdzają. Bądź na bieżąco z trendami marketingu dla firm.

 

Potrzebujesz: konsultacji, strategii, projektów graficznych?

 

Skontaktuj się z nami!