Kategoria: Marka
Dobry wygląd marki prezentuje jej aktualną kondycję. Każda marka ma różne etapy na swojej drodze. Wiele marek ma się dobrze, niektórym przydałoby się odświeżenie.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Strategia
Identyfikacja wizualna może mieć różny zakres. W zależności od potrzeb: Twojej marki, ale może przede wszystkim, potrzeb Twoich klientów…
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Brand book powinien być traktowany jako kompendium wiedzy o istotnych dla marki aspektach. To w nim powinny być zawarte definicje istotnych do zakomunikowania przez markę idei, to tu powinien być wskazany język marki i jej komunikaty.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Rebranding to czas gdy, sentyment do przeszłości może postawić na szali decyzję o jego wdrożeniu. Ale co jeśli uznamy, że pomimo zmiany, stare nadal nie było aż tak złe?
Czytaj więcej...Czym jest marka? Czy marka to produkt? A może logo? Jeśli nie produkt i znak, to co właściwie? To znacznie więcej…poczucie, że jeśli jej zaufasz, to spełni ona Twoje oczekiwania. Ale to nadal nie wszystko.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Identyfikacja wizualna marki – czym jest? Zapewne już wiesz, że to „graficzna (wizualna) reprezentacja marki” lub narzędzie, które do tego służy.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Logo – czy każdy je potrzebuje? Jak mawia pewne, chińskie przysłowie „obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. Tak działa logo. Przynajmniej, powinno.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Księga zanaku firmowego – po co jest Ci potrzebna? Księga znaku firmowego jest instrukcją dla osób postronnych, które często będą miały do czynienia po raz pierwszy z Twoim znakiem firmowym.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
System Identyfikacji Wizualnej – kiedy warto mieć? Porządek to wysłanie wielu komunikatów. To pokazanie kontroli, nie tylko nad najbliższym otoczeniem, ale również dbanie o detale. Gdy coś doprowadzamy do porządku to w sposób oczywisty pokazujemy zmianę. Z reguły jest to zmiana na lepsze, systematyzująca dotychczasową wiedzę.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Ile kosztuje logo? Proces tworzenia logo składa się z wielu etapów, ale skupmy się na 3 głównych: analiza i organizacja bazy wiedzy, etap koncepcji i wstępnych projektów, etap prezentacji i wdrożenia.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
W życiu każdej marki przychodzi czas weryfikacji jej aktualności. Powiesz: dobre identyfikacje wizualne, mają być ponadczasowe. Oczywiście, co do ogólnej formy, powinno tak być. Jednak świat nie stoi w miejscu, więc warto od czasu do czasu zweryfikować, czy znak firmowy jest “na czasie”.
Czytaj więcej...Otoczenie marki: schematy działania… Schematy otaczają nas z każdej strony. Z definicji (SJP) schemat to «gotowy wzór czegoś, powielany potem wielokrotnie». Chcemy mieć kontrolę nad podejmowanymi działaniami, bo możemy w ten sposób spodziewać się określonych efektów.
Czytaj więcej...Otoczenie marki: rozmiary, proporcje… projekt amatorski od profesjonalnego różni świadomość funkcji poszczególnych elementów, dla pierwszego autora są one nieistotne, a drugi przedkłada efektywność nad efektowność.
Czytaj więcej...Dobre czasy, złe czasy… Czy marketing firmy pozwala Ci przygotować się na nie i mieć nad nimi jakąkolwiek kontrolę?
Czytaj więcej...Ruszył marketing po rynku ospale… Nie bez powodu w tytule parafrazujemy znany Ci pewnie z dzieciństwa fragment wiersza Juliana Tuwima pod tytułem „Lokomotywa”, gdyż można w nim odnaleźć fragmenty, które obrazują, jak powinien działać dobrze zorganizowany… proces marketingowy.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Przeceniany branding. Wszyscy dzisiaj o nim mówią. Każdy go musi mieć, bo każdy buduje markę. Niestety nadal świadomość czym jest branding zdaje się być znikoma. Czy zatem warto dbać o branding?
Czytaj więcej...Kultura marki. Czy tworzenie kultury marki ma sens? Oczywiście! To, w jaki sposób komunikujesz wartości swojej marki otoczeniu umożliwi potencjalnym klientom „naukę” Twojej marki i jej najważniejszych cech.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Świat ikon. Włączasz swój smartfon. Patrzysz na ekran i widzisz, że jest ich dużo. W zasadzie, poza klawiszami blokady i poziomu głośności, nie ma ani jednego przycisku na ekranie, którego funkcja nie byłaby przedstawiona małym obrazkiem…
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja
Koszt identyfikacji wizualnej to dość skomplikowany temat, który wielu zainteresowanym spędza sen z powiek. Z jednej strony firma – jej przedstawiciele, którzy chcieliby od razu wiedzieć, ile proces kreowania wizerunku będzie kosztował. Z drugiej projektanci, którzy miewają problem z oszacowaniem ceny za realizowany projekt.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Marka jest żywa. Przynajmniej powinna być. Ktoś może uznać, że uosobienie marki to przesada. W końcu budowana jest na kilku stałych cechach, których ma być symbolem. Jednak, pomimo stałych fundamentów, każde kolejne piętro budowanej marki może i powinno być inne. A kluczowy tu jest… czas.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Strategia
Trendy w identyfikacji wizualnej. Skoro są trendy ogólne np. w grafice, w związanych z nią aspektach takich jak kolor czy typografia aż wreszcie, w jednym z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej jakim jest logo, to czy należałoby się również doszukiwać trendów w samej identyfikacji wizualnej?
Czytaj więcej...Z marketingiem czasami jest jak z bajką. Z jednej strony, służy on często do zabrania odbiorcy w podróż po historii opowiadanej przez firmę. Z drugiej jego efekty mogą, choć nie muszą być dla firmy „magiczne”. Wszystko zależy właśnie od historii i sposobu jej opowiadania…
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Wartość identyfikacji wizualnej – dla kogo ma większe znaczenie? Dla firmy, która chce budować wizerunek marki w oczach klientów czy dla klientów, którzy docenią spójność komunikacji wizualnej w zestawieniu z oferowanym produktem?
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Lubisz rozwiązywać krzyżówki, więc postanawiasz chwilę się zrelaksować. Rozwiązywane hasła układają się w logiczną całość i nagle jedno krótkie – zastanawiasz się nad nim dłużej. Ma pięć liter, z poprzednich haseł uzyskałeś dwie litery: _ _ R _ A. Podpowiedź brzmi: „długo budowana, daje wymierne korzyści.” Odpowiedź z pozoru prosta, jednak może być zależna od tego, kto wypełnia krzyżówkę…
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Wiele się mówi o uosabianiu marki. My jednak mamy dowody, że czasem warto poszukać symboliki firmy i marki w świecie zwierząt. Na warsztatach, które przeprowadzamy w ramach analizowania i budowy strategii komunikacji marki, jednym z zadań jest wyobrażenie sobie, jakim zwierzęciem mogłaby być marka, aby najlepiej oddawała ideę budowania relacji z otoczeniem. Blisko 80% ankietowanych wskazało w tym miejscu psa… My poszliśmy w rozważaniach dalej i zastanowiliśmy się jakim zwierzęciem mogłaby być firma?
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Mała rzecz czyli logo. Wiele marek ma logo. Ten wydawałoby się mały i prosty element to często początek opowieści wizualnej o marce. Za sprawą jego rozmiarów, temat logo wydaje się błahy. Sami projektanci (o zgrozo) rozpoczynając swoją karierę jako grafik, ogłaszają się, że przyjmą „proste zlecenia tj. baner na YouTube czy… logo”. Niestety z niezrozumienia czym jest logo dla marki wynika potem wiele nieporozumień i kłopotów, w tym również niepotrzebnych dodatkowych kosztów dla właściciela takiego „tworu”.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
Identyfikacja wizualna – gdy to słyszymy, w większości wypadków od razu, oczami wyobraźni widzimy… logo. Niektórzy tylko z tym kojarzą markę, inni wiedzą, że logo to dopiero wstęp do większej całości, która w sposób wizualny ma za zadanie opowiedzieć pewną historię marki i zachęcić nas do interakcji z nią. Ale w tym zestawieniu dwóch słów, często zbyt bardzo skupiamy się na drugim członie zapominając, że znacznie bardziej ważny jest dla nas ten pierwszy.
Czytaj więcej...Czym zatem jest owa różnica i gdzie jej szukać? Różnica polega na dwóch elementach: „podejściu” i „obietnicy”. Po pierwsze, indywidualne podejście.
Czytaj więcej...Kategoria: Marka
Liczy się nie tylko to, co chcemy przekazać odbiorcy, ale przede wszystkim, w jaki sposób to robimy. Wiele firmy dba o formę komunikacji ze swoimi klientami w początkowej fazie tworzenia marki, głownie za sprawą jej wizerunku. Potem, forma zdaje się schodzić na drugi plan…
Czytaj więcej...Kategoria: Marka
Znajoma marka wzbudza w nas zaufanie. Sprawia, że odruchowo sięgamy po to, co się za nią kryje, gdyż spełnia nasze oczekiwania. Jednak, by była „znajomą” musi zajść pewien proces.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Oceniamy działania marki po osiąganym efekcie. Ten ostatecznie często przyjmuje postać konkretnego produktu lub rezultatu osiągniętego w wyniku zaoferowanej usługi. Smartfon, samochód, hamburger, wspaniała fryzura, idealnie wyczyszczony samochód…
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka, Strategia
Język marki. Każdy z nas codziennie używa jakiegoś języka. Używamy słów, by nawiązać kontakt i wywołać reakcję. Czy zatem marka może mówić lub lepiej – rozmawiać ze swoimi klientami?
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja, Marka
To, w którym miejscu spotyka się z Twoją marką Twój klient nie jest bez znaczenia. Gdyby zapytano Cię, jakie jest to najlepsze dla Twojej lub jakiejkolwiek innej marki, to co byś odpowiedział(-a)? W którym miejscu usytuowana, pozwoli osiągnąć najlepszy efekt?
Czytaj więcej...„Czas marki” nadchodzi wielkimi krokami… To oczywiście żart, ale coś w tym jest, że faktycznie żyjemy w „czasach marek”.
Czytaj więcej...Kategoria: Strategia
Odpowiadamy na powyższe pytania i mamy ją, wizję czytelnej i funkcjonalnej podstrony. Chwilę później nasz entuzjazm gaśnie… wkradają się wątpliwości. To pierwsza zakładka, jedna z prostszych, a w przypadku stron www jest ich dużo więcej. Do tego, projekty są różne.
Czytaj więcej...