Proces tworzenia czyli nasz sposób na komunikację wizualną Twojej marki
Niezależnie od tego czy rozpoczynamy prace nad wizerunkiem nowej czy już istniejącej marki, przykładamy ogromną wagę do poszczególnych elementów procesu tworzenia, aby na żadnym etapie nic nam nie umknęło a nasi klienci mieli wpływ na jej powstawanie.
Dlatego musimy „wejść w buty” planowanej lub istniejącej marki, zobaczyć ją oczami jej twórców. Poznać idee, cechy i konkretnego odbiorcę, do którego marka chce wysyłać swoje komunikaty. Zrozumieć, jaki konkretny problem marka chce rozwiązywać, abyśmy mogli zaproponować odpowiednią komunikacje wizualną marki.
Nasz proces zawsze zaczyna się od rozmowy. Niezależnie czy to w formie spotkań roboczych online czy warsztatów offline, musimy się spotkać i porozmawiać, nie tylko aby poznać siebie, ale przede wszystkim stworzyć relację, jakie docelowo marka ma tworzyć ze swoimi klientami.
Wszystko po to, abyśmy mogli przystąpić do właściwego procesu tworzenia komunikacji wizualnej marki.
Proces tworzenia komunikacji wizualnej marki w naszym studio ma ściśle określone kroki:
Budujemy bazę wiedzy
Historia każdej marki to inna opowieść.
Musimy ją poznać, zobaczyć firmę oczami jej twórców, by marka komunikowała ważne dla niech cechy.
Proces tworzenia rozpoczynamy od budowania bazy wiedzy na podstawie wywiadów, warsztatów, briefów. Nasz autorski brief często zaskakuje klientów pytaniami, ale udzielone odpowiedzi pozwalają nam poznać tworzoną markę w szerszym kontekście niż tylko jej branża, zakładana konkurencja czy grupa docelowa.
Analizujemy
Mając wiedzę przystępujemy do działania… ale do projektowania jeszcze daleko.
Na tym etapie procesu tworzenia przeprowadzamy szeroką analizę pod kątem dotychczasowych działań firmy i jej konkurencji. Wychodzimy także poza standardowe ramy, aby zaproponować naszym klientom zasady komunikacji, które będą dopasowane do jej potrzeb, ale przede wszystkim – do jej klientów.
Staramy się zrozumieć, jaka ścieżka i środki będą najlepsze dla marki, by była ona rozpoznawalna na rynku.
Wskazujemy idee,
nakreślamy strategię
Każda marka ma do zaoferowania swoim odbiorcom wyjątkową wartość.
Na tym etapie procesu tworzenia wskazujemy, co powinno stanowić bazę w komunikacji marki, jaka powinna być jej strategia, aby zaproponowane środki właściwie oddziaływały na odbiorców.
Z jednej strony: narzędzia, z drugiej: kanały komunikacji. Jedno musi być dopasowane do drugiego, by gwarantować marce maksymalną spójność przekazu.
Prezentujemy główne założenia komunikacji, wskazujemy inspirację do dalszych działań.
Określamy koncepcje i projektujemy
Wreszcie, projektujemy!
Od kartki i ołówka po programy graficzne… choć nie zawsze. Inspiracji dla wyjątkowych koncepcji szukamy u różnych źródeł: historia, sztuka, typografia, a czasem muzyka lub… taniec. Wszystko zależy od charakteru marki. Wiemy, że ścieżek prowadzących do ciekawej koncepcji, która znajdzie swój obraz na ekranie monitora może być wiele.
A propos ekranu…
Prezentujemy
Każda nawet najlepsza idea zawarta w logo nie jest oderwana od rzeczywistości i musi funkcjonować w jasno określonych warunkach.
Dlatego nasze prezentacji wizualizują zastosowanie naszych projektów adekwatnie do zakładanych kanałów komunikacji. Logo na wizytówce czy jako oznakowanie pojazdu lub ikona na ekranie smartfona – wszystko po to, aby pokazać, że projektujemy dla marek w pełni funkcjonalne narzędzia.
Przekazujemy piksele i… nie tylko
Każdy zrealizowany przez nas projekt przesyłamy klientowi wraz z prawami majątkowymi do jego wykorzystania.
Ale na tym nasza praca się nie kończy, gdyż możemy nadzorować wdrożenie cyfrowe lub tradycyjne w formie prac programistycznych np. nad stroną www lub nadzoru nad drukiem i jego realizacją.
Dużo mówimy i robimy, ale przede wszystkim… słuchamy!
Nasz proces nie jest hermetyczny i nie jesteśmy w nim sami. Najistotniejsza jest dla nas rozmowa, w każdym potrzebnym momencie, na każdym etapie procesu. Zawsze jesteśmy partnerem w procesie, gdyż wiemy, że stanowimy jeden zespół z naszymi klientami, z jasno określonym celem czyli nową identyfikacją wizualną Twojej marki.