Rebranding OPEX
Marka OPEX S.A. dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie budowy obiektów użyteczności publicznej, komercyjnych oraz prywatnych. Wieloletnie doświadczenie firmy zarówno na rynku polskim jak i m.in. niemieckim zaowocowało ugruntowaniem pozycji marki jako sprawdzonego partnera w branży budowlanej.
Nowe logo OPEX
Marka OPEX zgłosiła się do nas w sprawie komunikacji swojej marki. Z początku nic nie zapowiadało, że dojdzie do gruntownych zmian wizerunkowych, gdyż marka była dość rozpoznawalna w branży za sprawą choćby swojego znaku. Postanowiliśmy jednak zaproponować zmianę tego jakże ważnego elementu wizerunku.
Proces zmiany znaku był złożony i wieloetapowy. Obejmował lifting oraz redesign dotychczasowego znaku, wraz z analizą i prezentacją nowych rozwiązań. Na początkowym etapie kluczowym elementem wizerunku była obecność flagi naszego kraju, podkreślająca pochodzenie marki. Jednak wraz z ewolucją projektu dotychczasowego znaku jej priorytet malał.
Równolegle pokazaliśmy zupełnie nowy znak, symbolicznie nawiązujący do dotychczasowego logo. Zniknęła z niego flaga (choć i warianty z flagą były dyskutowane), zupełnie zmieniła się forma za sprawą autorskiego liternictwa logotypu. Zmianie uległa też kolorystyka znaku, uproszczona do jednego koloru wiodącego.
Ostatecznie, zaproponowany przez nas nowy znak spotkał się z uznaniem i aprobatą marki OPEX.
Nowa kolorystyka marki OPEX
Zmiana znaku marki pociągnęła za sobą kolejne zmiany w strategii komunikacji wizualnej. Pojawiła się nowa typografia firmowa oraz paleta kolorystyczna, która miała symbolicznie obejmować zakres działań marki w tym stosowane materiały. Pojawiły się różne odcienie niebieskiego (wychodząc od koloru znaku firmowego) i szarego po kolory bardziej ziemiste, nawiązujące do betonu, drewna oraz ziemi.
Nowy key visual marki OPEX
Kolejny zaproponowanym przez nas elementem, rozszerzającym komunikację marki był charakterystyczny key visual. Nawiązuje on swoją formą do oferty marki – realizowanych obiektów budowlanych o różnym przeznaczeniu. Jednocześnie, do stosowanych materiałów czyli rozmaitych rodzajów produktów i prefabrykatów budowlanych – pustaków, cegieł, płyt betonowych.
Key visual został zastosowany zarówno w drukach firmowych, materiałach promocyjnych marki oraz w systemie oznakowania pojazdów firmowych.
Rebranding marki OPEX
Zakres naszych działań:
- opracowanie nowego logo marki OPEX
- ustalenie zasad stosowania nowej kolorystyki oraz typografii w komunikacji marki OPEX
- nowy key visual marki OPEX
- projekty druków firmowych
- projekty materiałów promocyjnych
- system oznakowania pojazdów firmowych marki OPEX
Rok realizacji:
2015