System Nawigacji
Wizualnej AGROAS
Zostaliśmy zaproszeni przez markę AGROAS do współpracy przy unowocześnieniu i usystematyzowaniu oznakowania zewnętrznego, kierunkowego oraz informacyjnego na obiektach marki.
Wyzwanie
Marka AGROAS posiada sieć punktów własnych oraz partnerskich, w ramach których brakowało konsekwencji i spójności w stosowanych elementach oznakowania – nie tylko w oznakowaniu poza obszarem obiektów, ale i bezpośrednio na ich terenie. Potrzebny był jasny system z zasadami uwzględniającymi zarówno aspekty wizerunkowe jak i funkcjonalne w zakresie informacji i kierowania odbiorców do zakładanego celu. Nowy system musiał także uwzględniać wytyczne oznakowania partnerów marki AGROAS.
Koncepcja systemu
Po przeanalizowaniu zastanej sytuacji, zaproponowaliśmy koncepcję 3 stref oznakowania, które mają na celu skuteczne poinformowanie oraz doprowadzenie do celu zakładanego przez obserwatora.
W każdej ze stref wyróżniliśmy kluczowe nośniki, które zaprojektowaliśmy pod kątem dwóch kluczowych parametrów: odległości obserwatora od celu oraz czasu, którym dysponuje na zapoznanie się z informacją o obiekcie marki AGROAS.
Na podstawie nowej identyfikacji wizualnej marki AGROAS (nie naszego autorstwa) zaproponowaliśmy spójny z nią system, w którym wykorzystaliśmy jej elementy: formę, kolor oraz typografię. Posłużyły one m.in. do konstrukcji strzałek kierunkowych a kolorystyka i typografia – do części opisowych systemu.
Rozwiązanie
Finalnie stworzyliśmy kompleksowy System Nawigacji Wizualnej marki AGROAS, obejmujący zasady konstrukcji i stosowania elementów systemu informacji i oznakowania. Każdy z elementów uwzględnia odległość oraz dyspozycję czasową obserwatora i na tej podstawie zawiera komunikaty opisowo-obrazkowe.
System został zrealizowany w formie księgi standardów, (spójnej z nowym SIW marki) jako pełne opracowanie oraz w wariancie skrótowym – broszury informacyjnej.
Rok realizacji: 2024
Słowa kluczowe:
#system #wayfinding #oznakowanie #kierunek #drogowskaz #agroas #rolnictwo #uprawy #uprawa #ziemia #agriculture #gleba #nawóz #produkt #B2C #B2B