Wisła na rozdrożu
identyfikacja wizualna
„Wisła na rozdrożu – sztuka improwizacji biznesowej” to wydarzenie organizowane przez Uniwersytet Jagielloński i Uniwersytet Warszawski. Jego celem jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie autoprezentacji, improwizacji i prowadzenia prezentacji biznesowych. W ramach cyklu warsztatów kandydaci realizują różne zadania i prezentacje na różne tematy, w tym również mają za zadanie m.in. przygotować film o sobie, ćwicząc w ten sposób sztukę autoprezentacji.
Wisła na rozdrożu, znak graficzny
Od początku wiedzieliśmy, że idea znaku łącząca oba zaangażowane Uniwersytety musiała pogodzić dwa symbole. Na etapie wstępnym, wraz z naszymi klientami wypracowaliśmy połączenie w znaku bardzo rozpoznawalnych postaci związanych z dwoma miastami: Warszawy, w postaci Syrenki Warszawskiej oraz Krakowa – Smoka Wawelskiego.
Klucz wizualny
Pozostając w duchu obu symboli połączonych w znaku, szukaliśmy wyrazistego i wspólnego klucza wizualnego. Postanowiliśmy wykorzystać w nim symboliki związanej z… łuskami. Różnica we wskazaniu na dane miasto jest bardzo prosta: wynika z zastosowania kolorystyki (Warszawa – kolory ciepłe; Kraków – kolory zimne) oraz zmiany orientacji elementów graficznych.
Ikonografia: postaci, miejsca, komunikacji
Uzupełnieniem klucza wizualnego miała być charakterystyczna ikonografia. Od początku mieliśmy jasno określony cel: potrzebujemy ikon do symbolicznego wskazania obu Uniwersytetów, ich lokalizacji oraz komunikacji, wykorzystywanych np. w prezentacjach oraz do promowania kolejnych etapów wydarzenia.
Wisła na rozdrożu, komunikacja wizualna
Prosta, modułowa siatka graficzna pozwala łatwo i szybko aranżować zarówno elementy graficzne klucza wizualnego jak i charakterystyczną typografię.
Dzięki temu nie ma problemu ze skalowaniem czy przeformatowywaniem tak opracowanych komunikatów.
Mnogość elementów opracowanych w ramach komunikacji wizualnej, pozwala na zobrazowanie dowolnego tematu związanego z wydarzeniem.
Całość opracowanego systemu identyfikacji wizualnej wydarzenia, przygotowana przez nas została w formie brand booka, z regułami do dalszego rozwijania komunikacji wizualnej.
Więcej o pierwszej edycji WNR:
WNR na Instagramie AIP_UJ
Rok realizacji:
2025
Słowa kluczowe:
#wnr #uj #uw #uniwersytet #jagielloński #jagiellonian_university #uniwersytetwarszawski #aip_uj #inkubator_uw #B2B #klucz #wizualny #key #visual #system #identyfikacji #wizualnej #siw #brandbook