Rebranding
Techmot
Techmot to firma z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku, specjalizująca się w doradztwie sprzedaży i produkcji produktów dla branży rolniczej. Produkty marki bazują na naturalnych surowcach, dopuszczonych w rolnictwie ekologicznym i są dostarczane dla gospodarstw rolnych (nawozy) oraz dla firm paszowych (kreda pastewna oraz tlenek magnezu).
Dotychczasowa komunikacja wizualna nie odzwierciedlała wartości marki jako eksperta w swojej dziedzinie, godnego zaufania i zdolnego do pomocy w każdych warunkach.
Zmiana wizerunku była poprzedzona stopniowo i konsekwentnie wprowadzaną strategią marki, w której priorytetem stała się jedna z głównych dziedziny działalności firmy czyli regeneracja gleby.
Wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie spowodowało, że jasno można było określić markę Techmot jako eksperta w swojej dziedzinie, którego priorytetem działań jest dostarczanie produktów i usług najwyższej jakości.
Architektura marki Techmot
Rebranding marki Techmot, w ramach którego wprowadzona została nowa koncepcja wizerunkowa marki, objął również zaprojektowanie systemu znaków i ikon, aktualizującego i pozwalającego na uporządkowanie dotychczasowych znaków wchodzących w dość złożoną architekturę marki, gdzie spotykały się znaki ofertowe, kategorii produktów i produktowe.
Zaproponowaliśmy, aby komunikacja wizualna była spójna z marką parasolową (Techmot) i dzięki temu utworzyła portfolio znaków-marek w taki sposób, że znak główny nie zawsze musi być obecny, aby spójność wizerunkowa była zachowana.
Dla priorytetowego programu regeneracji gleby zaproponowaliśmy nową nazwę: GRUNT OD NOWA, która stała się także w późniejszym czasie nazwą założonej przez firmę Techmot Fundacji.
Nowa komunikacja wizualna marki Techmot
Nowy system komunikacji wizualnej marki został opracowany spójnie z systemem znaków i w oparciu o jego charakterystyczne elementy graficzne takie jak ikony czy typografię, powstały kolejne rozwiązania graficzne.
Dzięki temu powstały m.in. autorskie infografiki do zobrazowania najważniejszych zagadnień z oferty marki Techmot a elementy charakterystyczne (kształty, kolorystyka) pojawiły się także m.in. w komunikacji marki w mediach społecznościowych.
Brand Book Marki Techmot
Każdy z opracowanych elementów wizerunku marki Techmot został przez nas usystematyzowany w postaci przejrzystych reguł – dla znaku firmowego powstała pełna księga znaku.
Zasady dotyczące komunikacji wizualnej przedstawiliśmy w formie Brand Booka, w którym zaprezentowane zostały ogólne reguły co do spójnej komunikacji wizualnej w kanałach tradycyjnych oraz cyfrowych. Dzięki temu powstała instrukcja pozwalająca zrozumieć idee i umożliwiająca dalszy rozwój identyfikacji wizualnej marki.
Rok realizacji:
2021
Zdjęcia: Techmot
Słowa kluczowe:
#rolnictwo #gleba #odnowa #odnowienie #rewitalizacja #uprawy #rola #plony #ziemia #soil #B2C #B2B #klucz #wizualny #key #visual #system #identyfikacji #wizualnej #siw #brand #book