Identyfikacja wizualna (Corporate Identity)

Identyfikacja wizualna to sposób prezentowania firmy w postaci określonego wizerunku. Świadome podjęcie szeregu działań, w wyniku których staje się ona rozpoznawalna i budzi konkretne, oczekiwane skojarzenia u odbiorców.

 

Co składa się na identyfikację wizualną?

 

Wszystkie potencjalne punkty styku Klienta z marką:

 

  • logo/logotyp;
  • kolorystyka;
  • krój pisma;
  • druki firmowe (m.in. wizytówki, papier firmowy, koperty);
  • księga znaku;
  • wygląd produktów oraz i ich opakowań;
  • środki transportu (samochody ciężarowe i osobowe);
  • ubiór pracowników;
  • stoiska targowe;
  • szata zewnętrzna materiałów promocyjnych;

 

Powyższe elementy powinny ze sobą współgrać.

 

Z pomocą dostępnych narzędzi, firma, w najszybszy sposób, odpowiada na pytanie, jaki jest jej charakter, jakie niesie ze sobą wartości. Dlatego istotna jest dbałość o wszelkie detale, aby potencjalny klient odwiedzając stronę internetową, profil w Social Mediach, przychodząc do siedziby firmy, otrzymując wizytówkę, zawsze otrzymywał jednakowy przekaz.

 

Przed rozpoczęciem prac nad identyfikacją wizualną Twojej firmy/marki/produktu opowiedz nam o strategii swojej firmy.

 

  • jej historii i misji;
  • wartościach, które chcesz przekazać;
  • grupie docelowej;
  • Twojej przewadze konkurencyjnej;

 

Kształtowanie wizerunku to proces ciągły. Należy dbać o całościowe doświadczenie klienta z marką. Powtarzalne prezentowanie elementów wizerunku firmowego buduje rozpoznawalność wśród potencjalnych odbiorców.

 

Jakich narzędzi potrzebujesz, gdy masz opracowaną identyfikację wizualną i chcesz by przygotowywane materiały utrzymywały wyznaczone standardy?


Księga znaku

Księga znaku sklepu TERRA

 

Gdy zlecasz przygotowanie materiałów graficznych firmom zewnętrznym, konieczne jest ustalenie reguł stosowania znaku, ponieważ gwarantują Ci one, jego odpowiednią prezentację.

 

W księdze znaku znajdują się zasady dotyczące jego konstrukcji (proporcje, siatka modułowa), położenia (rozmiar minimalny, pozycjonowanie), kolorystyki (kolorystyka firmowa, warianty kolorystyczne znaku) oraz  typografia i warianty niedozwolone.

 

  1. Wariant podstawowy logo.
  2. Konstrukcja logo.
  3. Pole ochronne, bazowe logo.
  4. Logo na siatce modułowej.
  5. Rozmiar minimalny logo. Media tradycyjne, media cyfrowe.
  6. Kolorystyka.
  7. Dozwolone zestawienia kolorystyczne: logo + otoczenie.
  8. Niedozwolone modyfikacje logo.
  9. Typografia.


System Identyfikacji Wizualnej

Oznakowanie wewnętrzne restauracji SOLA

 

System identyfikacji wizualnej to dokument określający, zewnętrzny oraz wewnętrzny zestaw zasad zarządzania wizerunkiem firmowym. Stanowi podstawę spójnego i konsekwentnego budowania świadomości marki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami!


Elementy systemu identyfikacji wizualnej firmy

Identyfikacja wizualna Hotelu FESTIVAL

 

Elementy wizualne:

  • Geneza powstania nazwy;
  • Slogany reklamowe;
  • Księga znaku;
  • Kolorystyka firmowa;
  • Typografia firmowa;
  • Druki firmowe i zasady ich konstrukcji:
    • bilet wizytowy firmowy
    • bilet wizytowy imienny
    • papier firmowy – format A4 + wersja do edytora tekstu
    • koperty firmowe: C4, DL, C6
    • naklejka/nadruk na płytę CD/DVD
    • teczka firmowa
    • segregator
    • opcja: wygląd druku faktury
  • Druki komunikacji wewnętrznej i zasady ich konstrukcji
    • notes: A5/A4
    • stempel (pieczątka) firmowy/imienny
    • plakat informacyjny
    • dyplom/certyfikat dla klienta/dystrybutora
    • cennik: oferta cenowa, produktowa
  • Komunikacja zewnętrzna.
    • linia wizerunkowa.
      • opis koncepcji
      • elementy wizerunkowe
      • konstrukcja ogólna
  • materiały wizerunkowe – media elektroniczne.
    • szablon newsletter
    • stopka wiadomości e – mail
    • szablon prezentacji PowerPoint/PDF
    • baner poziom/pion
  • materiały reklamowe – wizualizacje.
    • ulotka
    • folder: (okładka, rozkładówka)
    • karta produktowa (segregator): A4
    • reklama prasowa: A4
    • billboard/baner: proporcje 1:2, 1:3
    • roll up: 100cm x 205cm, firmowy (wizerunkowy)/ofertowy
    • naklejka-logo: duża/mała
    • naklejka produktowa
    • ścianka promocyjna – reklamowa
    • stoiska targowe, witryn sklepowych itd.,
  • oznakowanie wewnętrzne – wizualizacje.
    • tablica informacyjna
    • tablica komunikacyjna
    • tabliczki przy drzwiach
  • oznakowanie zewnętrzne – wizualizacje.
    • logo na elewacji budynku (kaseton/litery przestrzenne)
    • flaga
    • pylon – stand informacyjny
    • tablice dojazdowe/kierunkowe
    • oznakowanie pojazdów firmowych: osobowe/dostawcze
  • Wygląd produktów i ich opakowań,
    • gadżety reklamowe – wizualizacje.
    • piśmiennicze: długopis/ołówek
    • kubek
    • pendrive/karta USB
    • smycz
    • torba polipropylenowa
    • torba papierowa
  • Strona internetowa;
  • Dress code pracowników (ubiór, identyfikatory);
  • System obsługi klientów;
  • Szablony rozmów.


Na kompletny system identyfikacji wizualnej firmy składa się wiele elementów, dlatego zakres księgi SIW zawsze ustalany jest indywidualnie.