grudzień 2021

Markowa ścieżka

Oceniamy działania marki po osiąganym efekcie. Ten ostatecznie często przyjmuje postać konkretnego produktu lub rezultatu osiągniętego w wyniku zaoferowanej usługi. Smartfon, samochód, hamburger, wspaniała fryzura, idealnie wyczyszczony samochód…

Czytaj więcej...

Znajoma marka

Znajoma marka wzbudza w nas zaufanie. Sprawia, że odruchowo sięgamy po to, co się za nią kryje, gdyż spełnia nasze oczekiwania. Jednak, by była „znajomą” musi zajść pewien proces.

Czytaj więcej...

Marka w dobrym tonie

Liczy się nie tylko to, co chcemy przekazać odbiorcy, ale przede wszystkim, w jaki sposób to robimy. Wiele firmy dba o formę komunikacji ze swoimi klientami w początkowej fazie tworzenia marki, głownie za sprawą jej wizerunku. Potem, forma zdaje się schodzić na drugi plan…

Czytaj więcej...

Różnica na pierwszy rzut oka

Czym zatem jest owa różnica i gdzie jej szukać? Różnica polega na dwóch elementach: „podejściu” i „obietnicy”. Po pierwsze, indywidualne podejście.

Czytaj więcej...

Identyfikacja z marką

Identyfikacja wizualna – gdy to słyszymy, w większości wypadków od razu, oczami wyobraźni widzimy… logo. Niektórzy tylko z tym kojarzą markę, inni wiedzą, że logo to dopiero wstęp do większej całości, która w sposób wizualny ma za zadanie opowiedzieć pewną historię marki i zachęcić nas do interakcji z nią. Ale w tym zestawieniu dwóch słów, często zbyt bardzo skupiamy się na drugim członie zapominając, że znacznie bardziej ważny jest dla nas ten pierwszy.

Czytaj więcej...

MAŁA RZECZ A NIE (ZAWSZE) CIESZY

Mała rzecz czyli logo. Wiele marek ma logo. Ten wydawałoby się mały i prosty element to często początek opowieści wizualnej o marce. Za sprawą jego rozmiarów, temat logo wydaje się błahy. Sami projektanci (o zgrozo) rozpoczynając swoją karierę jako grafik, ogłaszają się, że przyjmą „proste zlecenia tj. baner na YouTube czy… logo”. Niestety z niezrozumienia czym jest logo dla marki wynika potem wiele nieporozumień i kłopotów, w tym również niepotrzebnych dodatkowych kosztów dla właściciela takiego „tworu”.

Czytaj więcej...

Jak pies z kotem

Wiele się mówi o uosabianiu marki. My jednak mamy dowody, że czasem warto poszukać symboliki firmy i marki w świecie zwierząt. Na warsztatach, które przeprowadzamy w ramach analizowania i budowy strategii komunikacji marki, jednym z zadań jest wyobrażenie sobie, jakim zwierzęciem mogłaby być marka, aby najlepiej oddawała ideę budowania relacji z otoczeniem. Blisko 80% ankietowanych wskazało w tym miejscu psa… My poszliśmy w rozważaniach dalej i zastanowiliśmy się jakim zwierzęciem mogłaby być firma?

Czytaj więcej...

Markowanie firmy czy firmowanie marki

Lubisz rozwiązywać krzyżówki, więc postanawiasz chwilę się zrelaksować. Rozwiązywane hasła układają się w logiczną całość i nagle jedno krótkie – zastanawiasz się nad nim dłużej. Ma pięć liter, z poprzednich haseł uzyskałeś dwie litery: _ _ R _ A. Podpowiedź brzmi: „długo budowana, daje wymierne korzyści.” Odpowiedź z pozoru prosta, jednak może być zależna od tego, kto wypełnia krzyżówkę…

Czytaj więcej...

Wartość identyfikacji wizualnej

Wartość identyfikacji wizualnej – dla kogo ma większe znaczenie? Dla firmy, która chce budować wizerunek marki w oczach klientów czy dla klientów, którzy docenią spójność komunikacji wizualnej w zestawieniu z oferowanym produktem?

Czytaj więcej...

MODELE W MARKETINGU, CZYLI BYŁY SOBIE ŚWINKI TRZY

Z marketingiem czasami jest jak z bajką. Z jednej strony, służy on często do zabrania odbiorcy w podróż po historii opowiadanej przez firmę. Z drugiej jego efekty mogą, choć nie muszą być dla firmy „magiczne”. Wszystko zależy właśnie od historii i sposobu jej opowiadania…

Czytaj więcej...