Długofalowy znaczy… powolny?

„Proces brandingowy jest długofalowy…” sam często powtarzam to naszym klientom. Nie da się zbudować sensownej rozpoznawalności marki w miesiąc od jej wejścia na rynek. Ok, można podjąć takie próby, ale niewiele marek na to po prostu stać. Choć nawet przy ogromnych środkach poniesionych na budowanie rozpoznawalności (różne kanały, wiele komunikatów, duża intensywność publikacji itp.) efekt nie musi być zgodny z oczekiwaniami. A nam przecież zależy na tym, by nazwa marki w pewnym momencie stała się niemalże synonimem cech dla oferowanych przez markę produktów lub usług. Dlatego nie ma co czekać, trzeba działać!

 

Długofalowy to przemyślany

 

dlugofalowy znaczy przemyslany

 

Z jednego z poprzednich artykułów możesz pamiętać, że detal ma znaczenie. Dlatego w procesie brandingowym ważne jest przemyślenie kolejnych działań. Powinny one jasno łączyć potrzeby odbiorców z możliwościami ich realizacji przez markę. Wtedy marka zyska w ich oczach na wartości, która może markę skutecznie odróżnić od konkurencji.

 

Długofalowy to konsekwentny

 

dlugofalowy znaczy konsekwentny

 

Czas potrzebny na stworzenie w umysłach odbiorców marki określonego obrazu nigdy nie jest jednoznacznie określony. Jednak można z góry założyć, że nie będzie to krótki czas. Poza nielicznymi markami, które w wyniku sprzyjających okoliczności trafiły w „swoje miejsce i czas” i udało im się nagle zmienić postrzeganie i rozpoznawalność, większość musi zagryźć zęby i budować swoją rozpoznawalność często nawet latami. Należy jednak pamiętać, że rozpoznawalność nie przychodzi ot tak sobie i wynika z konsekwentnego i przemyślanego działania. Można to porównać do „efektu motyla”, gdzie często niewielkie zdarzenia mogą mieć wpływ na duże zmiany w perspektywie czasu. W procesie brandingowym liczy się jednak pewien plan a niekoniecznie chaos 😊

Długofalowy to skuteczny

 

dlugofalowy to skuteczny

 

Każde działanie, w oparciu o określony plan zbliża nas do osiągnięcia zakładanego celu. I o ile identyfikacja wizualna marki jest narzędziem strategicznym w dłuższym czasie pomagając budować rozpoznawalność marki to ważne jest by była stosowana konsekwentnie tu i teraz. Każdy publikowany materiał o naszej marce powinien być konsekwentny w formie i spójny z przyjętą komunikacją. Skuteczność naszych działań będziemy wtedy w stanie weryfikować na podstawie choćby porównania, co w danym materiale zadziałało, że został on dobrze odebrany i doprowadził do kontaktu z naszą marką.

 

Długofalowy to solidny

 

dlugofalowy to solidny

 

Proces brandingowy musi potrwać.  Im dłużej będzie trwał (przemyślany, konsekwentny i skuteczny) tym zakładany cel powstanie w oparciu o solidniejsze podstawy. Wielokrotnie utrwalany przekaz ma szansę lepiej zapaść w pamięci odbiorców. Dlatego konsekwencja w przekazie jest bardzo ważna. Jak pisałem w jednym w wcześniejszych artykułów: „Po to uczymy się pojedynczych liter by składać całe zdania.” Powtarzalna komunikacja marki spowoduje rozpoznawalność na lata a nie tylko do lata. By zobaczyć efekty w przyszłości musisz zacząć już dziś. Zatem, działaj! 😉

 

Zdjęcia: Unsplash

 

Autor:
Marcin Gajos, Kreatywny z Brandglow

 

Potrzebujesz wsparcia w procesie tworzenia wizerunku Twojej marki?