Dobre czasy, złe czasy

Dobre czasy, złe czasy… Czy marketing firmy pozwala Ci przygotować się na nie i mieć nad nimi jakąkolwiek kontrolę?

Czytaj więcej...

Ruszył marketing po rynku ospale

Ruszył marketing po rynku ospale… Nie bez powodu w tytule parafrazujemy znany Ci pewnie z dzieciństwa fragment wiersza Juliana Tuwima pod tytułem „Lokomotywa”, gdyż można w nim odnaleźć fragmenty, które obrazują, jak powinien działać dobrze zorganizowany… proces marketingowy.

Czytaj więcej...

Przeceniany branding

Przeceniany branding. Wszyscy dzisiaj o nim mówią. Każdy go musi mieć, bo każdy buduje markę. Niestety nadal świadomość czym jest branding zdaje się być znikoma. Czy zatem warto dbać o branding?

Czytaj więcej...

Kultura marki

Kultura marki. Czy tworzenie kultury marki ma sens? Oczywiście! To, w jaki sposób komunikujesz wartości swojej marki otoczeniu umożliwi potencjalnym klientom „naukę” Twojej marki i jej najważniejszych cech. 

Czytaj więcej...

Świat ikon

Świat ikon. Włączasz swój smartfon. Patrzysz na ekran i widzisz, że jest ich dużo. W zasadzie, poza klawiszami blokady i poziomu głośności, nie ma ani jednego przycisku na ekranie, którego funkcja nie byłaby przedstawiona małym obrazkiem…

Czytaj więcej...

Gdy marka krzyczy

Marka jest żywa. Przynajmniej powinna być. Ktoś może uznać, że uosobienie marki to przesada. W końcu budowana jest na kilku stałych cechach, których ma być symbolem. Jednak, pomimo stałych fundamentów, każde kolejne piętro budowanej marki może i powinno być inne. A kluczowy tu jest… czas.

Czytaj więcej...

Modele w marketingu czyli były sobie świnki trzy

Z marketingiem czasami jest jak z bajką. Z jednej strony, służy on często do zabrania odbiorcy w podróż po historii opowiadanej przez firmę. Z drugiej jego efekty mogą, choć nie muszą być dla firmy „magiczne”. Wszystko zależy właśnie od historii i sposobu jej opowiadania…

Czytaj więcej...

Markowanie firmy czy firmowanie marki

Lubisz rozwiązywać krzyżówki, więc postanawiasz chwilę się zrelaksować. Rozwiązywane hasła układają się w logiczną całość i nagle jedno krótkie – zastanawiasz się nad nim dłużej. Ma pięć liter, z poprzednich haseł uzyskałeś dwie litery: _ _ R _ A. Podpowiedź brzmi: „długo budowana, daje wymierne korzyści.” Odpowiedź z pozoru prosta, jednak może być zależna od tego, kto wypełnia krzyżówkę…

Czytaj więcej...

Jak pies z kotem

Wiele się mówi o uosabianiu marki. My jednak mamy dowody, że czasem warto poszukać symboliki firmy i marki w świecie zwierząt. Na warsztatach, które przeprowadzamy w ramach analizowania i budowy strategii komunikacji marki, jednym z zadań jest wyobrażenie sobie, jakim zwierzęciem mogłaby być marka, aby najlepiej oddawała ideę budowania relacji z otoczeniem. Blisko 80% ankietowanych wskazało w tym miejscu psa… My poszliśmy w rozważaniach dalej i zastanowiliśmy się jakim zwierzęciem mogłaby być firma?

Czytaj więcej...

Różnica na pierwszy rzut oka

Czym zatem jest owa różnica i gdzie jej szukać? Różnica polega na dwóch elementach: „podejściu” i „obietnicy”. Po pierwsze, indywidualne podejście.

Czytaj więcej...