Kategoria: Brand book, Branding
Brand book powinien być traktowany jako kompendium wiedzy o istotnych dla marki aspektach. To w nim powinny być zawarte definicje istotnych do zakomunikowania przez markę idei, to tu powinien być wskazany język marki i jej komunikaty.
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Czym jest marka? Czy marka to produkt? A może logo? Jeśli nie produkt i znak, to co właściwie? To znacznie więcej…poczucie, że jeśli jej zaufasz, to spełni ona Twoje oczekiwania. Ale to nadal nie wszystko.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja wizualna, Branding
Identyfikacja wizualna marki – czym jest? Zapewne już wiesz, że to „graficzna (wizualna) reprezentacja marki” lub narzędzie, które do tego służy.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja wizualna, Branding
Logo – czy każdy je potrzebuje? Jak mawia pewne, chińskie przysłowie „obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. Tak działa logo. Przynajmniej, powinno.
Czytaj więcej...Kategoria: Identyfikacja wizualna, Branding
Ile kosztuje logo? Proces tworzenia logo składa się z wielu etapów, ale skupmy się na 3 głównych: analiza i organizacja bazy wiedzy, etap koncepcji i wstępnych projektów, etap prezentacji i wdrożenia.
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Otoczenie marki: schematy działania… Schematy otaczają nas z każdej strony. Z definicji (SJP) schemat to «gotowy wzór czegoś, powielany potem wielokrotnie». Chcemy mieć kontrolę nad podejmowanymi działaniami, bo możemy w ten sposób spodziewać się określonych efektów.
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Otoczenie marki: rozmiary, proporcje… projekt amatorski od profesjonalnego różni świadomość funkcji poszczególnych elementów, dla pierwszego autora są one nieistotne, a drugi przedkłada efektywność nad efektowność.
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Dobre czasy, złe czasy… Czy marketing firmy pozwala Ci przygotować się na nie i mieć nad nimi jakąkolwiek kontrolę?
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Ruszył marketing po rynku ospale… Nie bez powodu w tytule parafrazujemy znany Ci pewnie z dzieciństwa fragment wiersza Juliana Tuwima pod tytułem „Lokomotywa”, gdyż można w nim odnaleźć fragmenty, które obrazują, jak powinien działać dobrze zorganizowany… proces marketingowy.
Czytaj więcej...Kategoria: Marketing, Branding
Przeceniany branding. Wszyscy dzisiaj o nim mówią. Każdy go musi mieć, bo każdy buduje markę. Niestety nadal świadomość czym jest branding zdaje się być znikoma. Czy zatem warto dbać o branding?
Czytaj więcej...