Brand book to księga Twojej marki

Brand book powinien być traktowany jako kompendium wiedzy o istotnych dla marki aspektach. To w nim powinny być zawarte definicje istotnych do zakomunikowania przez markę idei, to tu powinien być wskazany język marki i jej komunikaty.

Czytaj więcej...

Czym jest marka?

Czym jest marka? Czy marka to produkt? A może logo? Jeśli nie produkt i znak, to co właściwie? To znacznie więcej…poczucie, że jeśli jej zaufasz, to spełni ona Twoje oczekiwania. Ale to nadal nie wszystko.

Czytaj więcej...

Identyfikacja wizualna marki – czym jest?

Identyfikacja wizualna marki – czym jest? Zapewne już wiesz, że to „graficzna (wizualna) reprezentacja marki” lub narzędzie, które do tego służy.

Czytaj więcej...

Logo – czy każdy je potrzebuje?

Logo – czy każdy je potrzebuje? Jak mawia pewne, chińskie przysłowie „obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. Tak działa logo. Przynajmniej, powinno.

Czytaj więcej...

Ile kosztuje logo?

Ile kosztuje logo? Proces tworzenia logo składa się z wielu etapów, ale skupmy się na 3 głównych: analiza i organizacja bazy wiedzy, etap koncepcji i wstępnych projektów, etap prezentacji i wdrożenia.

Czytaj więcej...

Otoczenie marki: schematy działania

Otoczenie marki: schematy działania… Schematy otaczają nas z każdej strony. Z definicji (SJP) schemat to «gotowy wzór czegoś, powielany potem wielokrotnie». Chcemy mieć kontrolę nad podejmowanymi działaniami, bo możemy w ten sposób spodziewać się określonych efektów.

Czytaj więcej...

Otoczenie marki: rozmiary, proporcje

Otoczenie marki: rozmiary, proporcje… projekt amatorski od profesjonalnego różni świadomość funkcji poszczególnych elementów, dla pierwszego autora są one nieistotne, a drugi przedkłada efektywność nad efektowność.

Czytaj więcej...

Dobre czasy, złe czasy

Dobre czasy, złe czasy… Czy marketing firmy pozwala Ci przygotować się na nie i mieć nad nimi jakąkolwiek kontrolę?

Czytaj więcej...

Ruszył marketing po rynku ospale

Ruszył marketing po rynku ospale… Nie bez powodu w tytule parafrazujemy znany Ci pewnie z dzieciństwa fragment wiersza Juliana Tuwima pod tytułem „Lokomotywa”, gdyż można w nim odnaleźć fragmenty, które obrazują, jak powinien działać dobrze zorganizowany… proces marketingowy.

Czytaj więcej...

Przeceniany branding

Przeceniany branding. Wszyscy dzisiaj o nim mówią. Każdy go musi mieć, bo każdy buduje markę. Niestety nadal świadomość czym jest branding zdaje się być znikoma. Czy zatem warto dbać o branding?

Czytaj więcej...